Тема. Лічба предметів по чотири, по п’ять. Лічба на заданому числовому відрізку в прямому і зворотному порядку. Порядкова лічба. Розв’язування задач на основі практичних дій з предметами і малюнками.

Мета: вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачу і приклади на віднімання, удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, математичне мовлення; сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання, прагнення допомогти іншим.

Обладнання:математичне віяло, пазли, опорні таблиці, предметні малюнки, картки з індивідуальними завданнями, комп’ютер.

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Поверніться до гостей, привітайтесь «Добрий день!».

Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.

II. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Повідомлення теми і мети уроку.

- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?(цікавим, рахувати, записувати вивчені числа, розв’язувати задачі)

По черзі показую малюнки казкових героїв

- На сьогоднішньому уроці ми відвідаємо володіння королеви Математики, яка влаштувала бал. До її королівства з’їжджаються гості: принцеса Геометрія, бурундучок Чіп, Незнайко, Буратіно, Червона Шапочка, Чебурашка. Кожен із гостей приготував завдання. Ви повинні швидко і правильно виконати всі завдання. Це і буде перепусткою на бал. Під час подорожі ми повторимо лічбу чисел у межах 20. Будемо розв’язувати приклади та задачу, будемо розвивати вмiння усного рахунку , логiчне мислення , каліграфічно писатимемо.

- Протягом подорожі ви складатимете пазли, та щоб в кінці подорожі побачити увесь малюнок є одна умова. Яка саме?

– Як ми маємо працювати на уроці?

– Якщо будете цього дотримуватись, то наші гості видаватимуть по частинці малюнка.

Отже бажаю вам успіхів у навчанні ! Але спочатку наші гості хочуть привітатися з вами математичною лічилочкою.

Добрий день ! А хто ви ?

Діти !

Що ви вмієте ?

Лічити!

Ну а ще що ?

Додавати!

Може ще щось ?

Віднімати !

Більше, менше ?

Порівняєм !

А фігури ?

Добре знаєм !

А які ?

Трикутник , круг ,п’ятикутник дітям друг!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок.

Показати малюнок Чіпа

- Перше завдання від Чіпа.

Порахуйте від 1 до 20, від 20д до 1;від 16 до 1; від 5 до 20.

Повторення про склад двоцифрових чисел.

- Назвіть число, що складається з 1 десятка й 8 одиниць, з 1 десятка й 5 одиниць.

ІV. Контроль та корекція знань.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Давайте спочатку пригадаємо , як треба сидіти під час письма та тримати ручку.

Показати малюнок Незнайки

- Незнайко дуже поспішав на бал до королеви. Як завжди , завдання забув виконати неправильно. А завдання таке: записати всі числа другого десятка.

Допоможіть Незнайкові виправити помилки, назвіть пропущені числа:

11o 13o 15o 17o 19o 7

- Яке число зайве? (7) Чому? (одноцифрове, число першого десятку).

- Назвіть сусідів числа 7.

- З яких чисел можна утворити 7?

- Де вам ще приходилось зустрічати число і цифру 7 ? ( відповіді дітей )

- У казках : «Вовк та 7 козенят», «Білосніжка та 7 гномів» ;

- у музиці : 7 нот ;

- 7 днів має тиждень ;

- у прислів’ях : «сім разів відмір , а один відріж»…тощо.

- Давайте пропишемо цифру 7 один рядок. ( на комп’ютері учні дивляться написання цифри 7).

Отримують другий пазл.

2. Робота з перфокартами.

Показати малюнок Червоної Шапочки

- Червона Шапочка також поспішає на бал до королеви Математики. Вона йшла лісом, де збирала різні квіти. Ці квіти-завдання вона принесла вам. Хто впорається швидко із завданням, того квітку Червона Шапочка візьме для букета королеві. (Приклади написані на квітах, учні потім перевіряють за вчителем. Якщо правильно, складають свою квітку у корзину.)

18= 10+8

14=

17=

11=

15=

3. Фронтальна робота.

Робота з підручником (Усно).

Порахуйте скільки ніжок у стільця, а в стола?

А якщо в нас 2 стільці? А два столи?

Порахуйте скільки пальців на руці? А на двох руках?

А на двох руках і на ногах?

Отримують третій пазл.

Фізхвилинка (ритмічна під музику)

V. Закріплення вмінь та знань учнів.

Пальчикова гімнастика

  1. Робота з підручником

Показую малюнок Чебурашки

Чебурашка на бал поспішав,

І задачу він подарував

Для завзятих і кмітливих,

Працьовитих, нелінивих,

Тих, хто лічить швидше всіх,

Тих, хто любить мультфільми і сміх.

- Але по-перше давайте згадаємо з чого складається задача ? (Опорна схема)

умова ;

запитання ;

міркування ;

розв’язання ;

відповідь .

- Складіть задачу за малюнком.

Отримують четвертий пазл

2.Робота з геометричним матеріалом.

- На бал бажає потрапити і принцеса Геометрія. Виконайте її завдання.

- Порахуйте кількість трикутників на кожному малюнку. Давайте порахуємо:

- Скільки трикутників на першому малюнку? Якого кольору?

- Скільки трикутників на другому малюнку? Якого кольору?

- Скільки трикутників на третьому малюнку? Якого кольору?

Отримують п’ятий пазл.

3. Розв’язування прикладів

Демонструю малюнок Буратіно

Буратіно – от дивак,

Розв’язав усе не так.

Давайте, малята,

приклади виправляти,

Буратіно навчати.

2+3+1=

4+2+1=

- Чого навчилися, виконуючи це завдання? (Розв’язувати приклади.)

Отримують шостий пазл.

Підсумок вчителя. Ви працювали дуже добре. Подивіться, всі пазли склали. Ви допомогли всім героям потрапити на бал до королеви Математики, та й самі там опинились. Допомогли вам, перш за все, знання з математики, а також дружба, підтримка одне одного.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що ми робили на уроці?

- Які завдання виконували?

- Що вам найбільше сподобалося?

Кiлькiсть переглядiв: 121

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.