Урок « Математика» Тема.Десяток.
Мета:ознайомити учнів з новою лічильною одиницею — десятком; продовжити роботу з формування поняття числа й натуральної послідовності чисел; закріпити вміння і навички додавання й віднімання в межах 10.
Обладнання:предметні малюнки, палички, набір цифр.
Хід уроку
- Актуалізація знань учнів
1. Вставити пропущені числа.
1 2 ... 4 ... ... 7 ... 9 ...
2. Виписати числа, які менше числа 6.
1, 6 ,7 ,10, 3, 2.
II. Вивчення нового матеріалу
1.Підготовча робота. Вправи з геометричним матеріалом
— Покладіть 8 кружечків. Додайте ще 1.
— Скільки стало кружечків?
— Як отримати 9 кружечків?
— Складіть приклад.
— Покладіть 9квадратиків. Додайте ще 1. Скільки стало квадратиків?
— Як утворили число 10 із числа 9?
— Відрахуйте 10 паличок. Зв’яжіть їх у пучок (обмотати ниткою).
— 10 одиниць утворюють нову лічильну одиницю — десяток.
Десятками можна рахувати яйця, ґудзики, горіхи та інші предмети.
Учитель виставляє на дошці 3 пучки паличок, 6 пучків паличок.
— Скільки десятків паличок? Скільки десятків яєць вміститься в підставку для яєць? (Показує контейнер на 30 яєць)
Висновок:якщо предметів багато, їх зручно лічити десятками.
2.Утворення чисел другого десятка
— Покладіть на десяток кружечків зверху ще 1 кружечок. Скількистало кружечків? (Десяток і 1)
— Як називається число, яке йде за числом 10?
— Скільки десятків і скільки одиниць утворили одинадцять?
— Назвіть числа від 7 до 11.
— Як утворити наступне число? (Покласти ще 1 кружечок)
— Як прочитати нове число? (12)
— У назві числа спочатку називають кількість одиниць.
3.Робота з підручником
Утворення чисел 11–20.
4.Фізкультхвилинка
5.Розв’язання задачі
6.Задача на розвиток логічного мислення
— Який предмет потрібно намалювати в пустій клітинці? Чому?
III. Підсумки уроку
Коментарi