Тема: Числовий вираз. Складання числових виразів за практичними діями з предметами, малюнками. Читання числових виразів різними способами, із застосуванням слів плюс, додати, мінус, відняти. Розв’язування задач.
Мета: формувати в учнів поняття «числовий вираз», закріплювати вміння читати та записувати двоцифрові числа в межах 20, розрізняти геометричні фігури, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.
Тип уроку :комбінований, урок – казка.
Обладнання: ілюстрації до казки «Гуси-лебеді», малюнки до задачі

Хід уроку


І. Організація учнів до уроку.
Добрий день!
У добрий час
Радо ми вітаєм вас!
З миром зустрічаємо.
Щастя вам бажаємо.
ІІ. Актуалізація знань учнів
Вступне слово вчителя.
— Дiти, чи любите ви слухати казки?

— Сьогоднi ми завітаємо у світ казки. А щоб дізнатися, до якої, треба розставити цифри у порядку зростання.
И У Г С І Е Д Л Е Б (Гуси-лебеді)
4 2 1 3 10 6 9 5 8 7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Молодці, ми потрапимо у казку «Гуси-лебеді», але будемо її не просто слухати, а будемо її учасниками. А допоможуть нам в цьому мої маленькі казкарі.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Любі діти!
Сьогодні на уроці ви відправляєтесь в казкову подорож, де ознайомитеся з числовим виразом. Ваша задача допомогти героїні казки «Гуси – лебеді» врятувати свого брата. А допоможуть вам це зробити різноманітні завдання.
Розпочнемо казку.
Жили-були дід та баба. І були у них двоє дітей – донька Маруся та синок маленький,Іванко.
Якось Маруся посадила братика на травичку під вiконцем, а сама побiгла гуляти на вулицю.
Налетіли тут гуси-лебеді, пiдхопили на крила хлопчика й понесли світ заочі.

Побачила дівчинка, як гуси-лебеді несуть її братика, кинулася їх наздоганяти.
Бачитъ — стоїтъ пiчка.

— Пiчко, пiчко, куди гуси-лебедi полетіли?
— Виконай моє завдання — тодi скажу.
— Дiти, допоможемо дiвчинцi виконати завдання?

Усний рахунок
Діти показують правильну відповідь на картках які лежать у них на партах.
10 – 1 = 9 3 – 2 =1
5 – 2 = 3 7 + 3 = 10
7 – 1 = 6 1 - 1= 0
5 + 3 = 8 4 + 2 = 6
6 – 2 = 4 8 – 3 = 5
Молодці справилися з завданням.
Пiчка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблунi. Але чому ж їх не видно,де ж вони заховались ми з вами дізнаємося коли виконаємо завдання в друкованому зошиті

Робота з друкованим зошитом
Треба з’єднати числа у порядку зростання. Що утворилося? Хмаринка. За хмаринкою заховалися гуси-лебеді.
IV.Вивчення нового матеріалу.
Слухаємо казку далі
Бiжить дiвчинка далі — стоїтъ яблуня.
— Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли?
— Виконай моє завдання — тоді скажу!
- Діти, давайте знову допоможемо дівчинці.
Відкрийте свої підручники ________.Це задача.
Давайте пригадаємо, з яких частин складається задача?
Робота з підручником
У кішки 5 сірих кошенят, а білих – на 2 менше. Скільки білих кошенят у кішки?
Скільки сірих кошенят? Знайдіть і зачитайте.
Скільки білих кошенят? Зачитайте.
Знайдіть запитання задачі.
Можемо знайти скільки білих кошенят?
Якою дією?(віднімання)
Чому ? (бо в задачі сказано ,що на 2 менше)
Отже складаємо числовий вираз

5 – 2 = 3 значення числового виразу


Числовий вираз

Фізкультхвилинка руханка

Первинне закріплення вивченого
Яблунька підготувала нам завдання на яблучках, гуси летіли і яблука розсипали.
Треба допомогти дівчинці зібрати яблука.
На дошці розміщені числові вирази.
Давайте згадаємо, як називаються компоненти при відніманні, додаванні.
Знайдіть числові вирази, що містять дію віднімання. Обчисліть їх значення. Назвіть зменшуване.
5+3 7 - 1 = 6 8 - 3 = 5 9 - 5 = 4 1 + 6 10 – 9 = 1

Діти знаходять яблука з відповідними виразами, розв’язують, підкреслюють зменшуване.
Я бачу, ви трохи втомилися, давайте дамо оченятам відпочити.
Гімнастика для очей

Тепер можемо продовжувати.

Яблуня сказала, що гуси-лебедi полетiли до молочної ріки. Бiжить дівчинка далi. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами.
— Рiчко, рiчко, скажи, куда гуси-лебедi полетiли?
— Виконай завдання — тодi скажу!
— Дiти, знову потрiбно допомогти дiвчинцi.
Робота з друкованим зошитом
Робота ланцюжком
9+1-4=6 5+5+5=* 10-10=0
2+8+1=* 4+6-3=7 10+10=*
3+7- 6=4 6+4+3=* 10-0=10
Назвіть вирази, що містять тільки дію додавання. Як називаються компоненти при додаванні (Доданок, доданок, сума).При відніманні ?
Пальчикова гімнастика
Рiчка сказала, що гуси-лебедi полетiли до хатинки на курячих нiжках. Побiгла дiвчинка до хатинки на курячих нiжках. Бачитъ у вiкно — Баба Яга на печі сидить, а на лавцi братик срiбними яблучками грається.
Дiвчинка ввiйшла у хатинку, привiталася i попросила дозводу вiдпочити.
Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибiгає мишка i говорить:
— Баба Яга пiшла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить i з’їсть.Але я тобi допоможу.
Дiвчинка схопила братика i побiгла. ( як ви гадаєте чи правильно вчинила мишка? Що ми можемо сказати про мишку? Вона справжній товариш, добра.)
Витопила Яга лазню i пішла за дiвчинкою. Бачить — у хатинцi нікого.
Тоді вона послала навздогін гусей-лебедiв.
V.Закріплення вивченого матеріалу

Підбігли до яблуньки:
- Яблунька, яблунька, врятуй нас!
- Виконайте завдання
Друкований зошит
Чому дорівнює :
1 дес. 1 од. = 11
1 дес. 3 од. = 13
1 дес. 8 од. = 18
Робота з геометричним матеріалом

Заховала їх яблунька.
VI. Підсумок уроку.
Гуси-лебеді покружляли покружляли і полетіли геть. А дівчинка з братиком назбирали повні кошики яблук і повернулися додому.

А ми закінчуємо наш урок.
Сподобалася наша казкова подорож ?
Що ми з вами робили?

Кiлькiсть переглядiв: 99

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.