Нормативні документи щодо профілактики правопорушень
Порядок ведення та визначення критеріїв постановки на внутрішньо-шкільний облік учнів,
які схильні до правопорушень
Підставою для постановки на внутрішньо-шкільний облік може вважатися:
ü невідвідування або систематичні пропуски навчальних занять без поважних причин;
ü неодноразове порушення Статуту школи, систематичне невиконання домашніх завдань, відмова від роботи та порушення дисципліни на уроках;
ü жорстока поведінка, рукоприкладство по відношенню до інших неповнолітніх, в тому числі бійки, що привели до тілесних ушкоджень;
ü знущання над учнями іншої національності, віросповідання, расової приналежності (порушення Конвенції ООН про права дитини);
ü вчинення злочину, яке несе за собою притягнення неповнолітнього до відповідальність.
Розгляд питання про постановку на внутрішньо-шкільний облік здійснюється засіданням адміністративної ради за наявності:
ü заяви класного керівника;
ü характеристик на неповнолітнього, підготовлених класним керівником, психологом;
ü акту обстеження умов проживання учня;
ü довідок класного керівника, психолога, соціального педагога про профілактичну роботу з неповнолітнім з відповідними датами, бесідами, протоколами зустрічей з батьками або особами, що їх замінюють;
ü виписка оцінок за останній семестр (у разі постановки на внутрішньо-шкільний облік з приводу ухилення від навчальних занять);
ü доповідні вчителів-предметників з приводу успішності засвоєння знань, відвідування та поведінки на уроках, інші матеріали, які підтверджують необхідність постановки на внутрішньо-шкільний облік неповнолітнього.
Для постановки неповнолітнього на внутрішньо-шкільний облік на засіданні адміністративної ради розглядаються питання стосовно кожного випадку окремо.
Рішення про постановку на внутрішньо-шкільний облік фіксується у протоколі засідання адміністративної ради із зазначенням переліку заходів з проведення профілактичної роботи, відповідним визначенням термінів та відповідальних.
У випадку прийняття рішення про постановку учня на внутрішньо-шкільний облік в протоколі зазначаються:
ü терміни розробки індивідуальних планів роботи з учнем класного керівника, психолога, соціального педагога;
ü залучення спеціалістів (медичних робітників, соціальних робітників, психологів, служби у справах неповнолітніх) для проведення консультацій з неповнолітніми, його батьками або особами, що їх замінюють;
ü форми, періодичності термінів контролю за поведінкою підлітка, відвідуванням ним занять, засвоєння освітніх програм;
ü виявлення здібностей дитини та клопотання перед закладами позашкільної освіти, щодо відвідування гуртків, за місцем проживання з наданням в подальшому інформації про проведену роботу з учнем; у випадку відвідування інших гуртків, надання характеристики на учня керівником гуртка з рекомендаціями для загальноосвітнього навчального закладу.
Підставою для зняття з внутрішньо-шкільного обліку учня може бути:
покращення ситуації, яка була причиною постановки на внутрішньо-шкільний облік:
ліквідація неуспішності;
відсутність пропусків навчальних занять;
закінчення загальноосвітнього або професійно-технічного навчального закладу;
зміна місця навчального закладу.
Рішення про зняття з внутрішньо-шкільного обліку учнів приймається засіданням адміністративної ради на підставі характеристики, яку готує класний керівник.
Збір і узагальнення матеріалів щодо роботи з учнем, який знаходиться на внутрішньо-шкільному обліку, покладається на особу, яка персонально в межах своїх службових обов’язків відповідає за організацію роботи по профілактиці правопорушень в загальноосвітньому навчальному закладі.
Коментарi