Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Мікрофон».
— Скільки частин мови є в українській мові?
— Які частини мови ви вивчили? Назвіть приклади.
— Яка частина мови називається іменником? Прикметником? Назвіть приклади.
Каліграфічна хвилинка.
К к Кк кв іт нь єн квітень
• Квітень з водою — травень з травою.
— Вимовте звуки у слові квітень.
— Поділіть це слово на склади для переносу.
2. Хвилинка-цікавинка.
Календар прибув до нас аж із стародавнього Риму. Перші числа кожного місяця римляни називали календарями. Звідси й назва.
Та були в Україні й свої календарі. Найдавніший знайдено в 1899 році поблизу села Ромашки на Київщині. Це — глиняний глек, на якому зображено народні свята кожного місяця. В квадратиках під малюнками позначалося, які в цей час потрібно виконувати роботи: орати, сіяти, косити.
2. Робота з прислів’ями
— Як ви розумієте кожне прислів’я?
— Назвіть дієслова і поставте до них запитання.
3. Опрацювання правильної вимови і написання дієслів на -ться, -шся
4. Розвиток мовлення
— Що зображено на кожному малюнку? (Діти вказують, хто що робить.)
— Складіть речення за кожним малюнком і запишіть.
— Підкресліть слова, які відповідають на питання що робить? що роблять?
— Як називаються такі слова? (Дієслова.)
Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1. Вправи для самостійної роботи.
1) Прочитайте вірш. Випишіть дієслова. Поставте до них питання.
Бджілки злотисті в квітах літають,
роси перлисті з трав опадають.
З золота зіткане сяєво ллється,
ліс в нім купається, листя сміється...М. Рильський
Зразок: (що роблять?) літають.
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
2) Складіть і запишіть речення за поданою схемою.
Коментарi