Тема: П.Тичина «Гаїшумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини.
Мета: удосконалювати вміння учнів виразно і вдумливо читати поезії П.Тичини, розглядати кольорову палітру віршів, відтворювати в уяві аналогічні картини природи, висловлювати міркування щодо збереження природи; розвивати емоційне сприйняття поезії, уміння відчувати і знаходити образні засоби мови; виховувати любов до рідної землі.
1. Експрес-опитування
· Коли і де народився П.Тичина?
· Якими картинами природи милувався П.Тичина змалку?
· Які спогади П.Тичини тобі найбільше запам’яталися?
2. Опрацювання відомостей з теорії літератури
Епітет – художнє означення, яке підкреслює певну властивість явища, предмета, поняття і на яке автор хоче звернути увагу, висловити своє ставлення.
Метафора – це перенесення назви з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші на основі подібності між ними.
Коментарi