wym-1586725812398

ПАВЛО ТИЧИНА. «НЕ БУВАВ ТИ У НАШИХ КРАЯХ!».МЕЛОДІЙНІСТЬ ВІРШІВ П. ТИЧИНИ

Навчальна: продовжити знайомство з творчістю автора; проаналізувати програмні ліричні вірші; визначити їхню мелодійність.

Виховна: виховувати захоплення пейзажами рідної батьківщини.

Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, виразне декламування віршів.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

Обладнання, наочність: дидактичний матеріал.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

2. Перевірка домашнього завдання

3. Актуалізація опорних знань

3.1. «Мозковий штурм».

· Коли народився П. Тичина?

· Яка назва першої збірки П. Тичини?

· Що таке «рима»?

· Що таке «віршований розмір»?

· Яка головна тема віршів ранньої творчості П. Тичини?

· Коли помер П. Тичина?

3.2. «Мікрофон».

«Що я вже знаю про поезію П. Тичини…»

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступне слово вчителя

— Мова є мелодійною, бо музику можна почути скрізь. Відомий український поет Павло Григорович Тичина відрізнявся талантом перетворювати вірші на мелодію.

Його поезії мелодійні, ритмічні. Їхні рядочки ллються приємною мелодією. А сам автор одночасно є поетом, художником і композитором. У своїй ліриці він зображує природу живою, чудовою і мелодійною: трави шепочуть, гаї шумлять, жито співає. Ці неповторні образи природи бентежать поетичну душу автора. Читаючи ці поезії, сам починаєш чути природну музику, милуватися красою довкілля.

Мальовничою, сповненою ніжної й чуйної душі, постає у віршах П. Тичини українська природа — така рідна, близька й водночас наче побачена з іншої висоти. Перші твори Тичини дуже схвально були прийняті критикою, зокрема збірка «Сонячні кларнети». Його поезія народилася з духу музики, як і в багатьох інших його сучасників, та музичність Тичинина — особливого типу: це не прикраса, а принцип світобачення. Саме назвою цією збірки поет підкреслював сонячно-музикальний характер своєї творчості, вказував на синтез у ній животворного сонячного тепла й світла з музичними ритмами всесвіту, що єднають людину з природою.

Винесений у заголовок книжки незвичний образ-символ сонячних кларнетів якнайкраще відбиває сутність індивідуального стилю молодого Тичини. Ним поет підкреслював сонячно-музикальний характер своєї творчості, вказував на синтез у ній животворного сонячного тепла і світла з музичними ритмами всесвіту, що єднають людину з природою в найуніверсальнішому її значенні.

2. Робота з текстом

2.1. Вірш П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» — це поетичне звертання до уявного співбесідника. Ліричний герой говорить про свій улюблений степ, де небо без краю, де високі козацькі могили-кургани, де живуть мужні, працьовиті й співучі люди. Саме в них треба вчитися бути стійкими в життєвих випробуваннях, любити свою батьківщину.

2.2. Читання вірша учнями.

2.4. Опишіть вірш за схемою.

«Не бував ти у наших краях!»

Тема Відображення краси природи, працьовитість людини на теренах України
Ідея Любов до рідної землі
Основна думка Кожна людина — дитина свого краю
Жанр Пейзажна лірика
Художні засоби
Метафори «серце б’ється», «степ простягнувся»
Епітети «блакитні простори», «весняній ночі»,
Порівняння «могили, як гори»

2.3. Бесіда за прочитаним твором.

· Чи простежується у вірші розмова з вигаданим співрозмовником?

· Про що розповідає автор співрозмовнику?

· Як у вірші змальовує автор людину?

· Які почуття викликає цей вірш?

· Яке ставлення автора до Батьківщини?

/Files/images/тичина не бував ти у наших краях.png

Кiлькiсть переглядiв: 92

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.