Мета: визначити поняття «насилля», «види насилля», розширювати знання учнів про правила поведінки в учнівському середовищі; розвивати вміння протидіяти психологічному тиску; виховувати загальнолюдські чесноти.
Словникова робота
Агресор – той, хто здійснює насилля.
Спільники – ті, хто підтримує агресора.
Жертва – той, із кого сміються, кого ображають.
Байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
Захисник – той, хто стає на захист жертви.
Насильство над дітьми може відбуватися в родині ( дії старших братів або сестер, батьків), на вулиці ( дії незнайомих людей), а також у школі ( дії старших школярів та однокласників).
У разі морального тиску не поступайтеся й нічого не бійтеся – ви праві. Коли вам погрожують однокласники чи старшокласники, не показуйте, що вам страшно, наполягайте на своїх правах – іноді достатньо однієї впевненості у своїй правоті. Якщо ваші прохання не діють на кривдників, зверніться по допомогу до друзів, учителів або класного керівника, розкажіть про ситуацію батькам.
Якщо у вас забирають гроші, б’ють і принижують, не мовчіть, відразу розкажіть про це дорослим. Що раніше ви попросите про допомогу, то швидше її отримаєте. Не слухайте тих, хто каже, що ви «доносите»; якщо це говорить твій кривдник, то смішно зважати на нього, а якщо ваші приятелі, то нехай краще запропонують свою допомогу.
Якщо ви самі поводитесь агресивно, припиніть це. Учіться зважати на почуття інших. Бережіть і цінуйте себе та людей, які вас оточують. Пам’ятайте, що за хуліганські дії та інші порушення закону кримінальна відповідальність настає з 14 років (9 клас), а доти за правопорушення дитини повністю відповідають її батьки.
Слово вчителя
Майже кожен потрапляв у ситуацію, коли його виключали з компанії. Можливо, не запросили на день народження. Або ваші друзі пішли в кіно і не взяли вас із собою. Неприйняття людини може бути різним, але не залежно від цього воно завжди викликає одне почуття – образу.
Дайте відповіді на запитання:
Ø «Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю …»
Ø «Коли я неприязний із кимось, я відчуваю …»
Ø Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю …
Ø «Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю ….»
Коментарi