1. Гра „Здогадайся: хто це?”

— Відгадайте, про кого йдеться.

• Донечка, хазяєчка, вертуха, внучка, помічниця, рукодільниця — ....

• Сильний, злий, зубатий, сірий, хижий — ....

• Ходить, жує, бекає — ....

• Літає, плаває, клює, ґелґоче—....

2. Вступна бесіда

— Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.

— Прочитайте його назву.

— Які твори будемо вивчати в цьому розділі?

— Які твори письменників ми вже вивчали?

3. Гра „Продовж речення”

• Вивчаючи твори цього розділу, я навчуся...

• Я дізнаюся...

4. Гра „Бджілки”

Самостійне напівголосне читання учнями вірша Ліни Костенко „Затишно дітям в пазусі казок...” ст.135

— Яких казкових героїв згадує поетеса у своєму вірші?

— Які з цих казок ви читали?

— Які хочете прочитати?

5. Гра „Рибки”

Самостійне мовчазне читання учнями статті „Олександр Пушкін”

— Де народився видатний російський поет? У якій сім’ї?

— До кого він ставився з особливою любов’ю?

— Які віршовані казки створив О. С. Пушкін?

— Які з них ви читали?

— Які хочете прочитати?

— Сьогодні ми прочитаємо уривки з „Казки про царя Салтана...” у перекладі Наталі Забіли.

6. Опрацювання першої частини „Казки про царя Салтана...” О. С. Пушкіна

2) Словникова робота.

Читання тлумачень слів аршин, сваха, обмова у підручнику (с. 138).

3) Читання першої частини.

4) Аналіз змісту першої частини з елементами вибіркового читання.

— Що робили сестри під вікном?

— Про що мріяла кожна з них?

— Хто слухав сестер?

— Що вирішив цар?

— Куди поїхав цар після весілля?

— Який наказ він залишив молодій цариці?

— Хто народився у цариці?

— Що зробила молода мама?

— Чому сестри і сваха захотіли погубити царицю?

— Що вони зробили?

— Який лист написали цареві?

— Як цар відреагував на лист?

7. Опрацювання другої частини „Казки про царя Салтана...” О. С. Пушкіна

1) Словникова робота.

Читання тлумачень слів зорить і дозор у підручнику (с. 139-140).

2) Гра „Рибки”.

Самостійне мовчазне читання казки учнями

— Які нові персонажі з’явилися в казці?

— Хто такий Гвідон?

— Що ви можете сказати про княгиню?

— Хто такий Чорномор?

3) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Як удалося врятуватися цариці з немовлям?

— Хто дав князеві ім’я Гвідон?

— Як цар Салтан оголосив про своє рішення їхати до Гвідона в гості?

— Які слова свідчать про те, що Гвідон з нетерпінням чекав на гостей?

— Кого він побачив на палубі?

— З якими почестями зустрічав царя Салтана?

— Яке диво побачили гості біля городської брами?

— Що вразило їх на широкому дворі?

— Як цар зустрів царицю?

— Що робили ткачиха й повариха?

— Чому цар помилував їх?

— Прочитайте кінцівку казки.

8. Робота за ілюстраціями

— Розгляньте ілюстрації до цієї казки.

— Кого художники зобразили на ілюстраціях? Які кольори вони використали?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів казки?

— Яким рядкам казки відповідають ілюстрації?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом казки?

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.