Для кожного учня навчання — найголовніша справа. Щоб бути освіченою людиною, почуватися впевнено у житті, оволодіти професією, потрібно вчитися. Ти, мабуть, помічаєш, що одним учням навчатися легко,вони швидко засвоюють і запам’ятовують новий матеріал, іншим, навпаки —важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу. Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості, працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо. Щоб добре вчитися, потрібно плануватисвій час, дотримувати режим дня, тренувати пам’ять, увагу, зосередженість. Тільки працювати над собою необхідно щодня. Якщо ж лінуватимешся, будеш неуважним на уроках, не виконуватимеш усіх завдань, не завантажуватимеш роботою свою пам’ять, не розвиватимеш уваги, то погано вчитимешся, не досягнеш успіхів у житті.

Гра «Будь уважним» (на відпочинок м’язів, шиї та очей)

— Сядьте рівно, руки покладіть на парту, заплющіть очі і під повільну лічбу зробіть декілька обертів головою: на «раз» — підборіддя торкається грудей; на «два» — голова нахиляється праворуч; на «три» — потилиця про-

висла над спиною; на «чотири» — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконують 3–4 рази.)

— Розплющіть очі, подивіться на парту і сусіда, погляд переведіть на стіну, потім — у вікно, подивіться якомога далі.

1) Для чого потрібно вчитися.

— Як ви розумієте прислів’я та приказки?

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Учений іде, а неук слідом спотикається.

Де більше науки, там менше муки.

Здобудеш освіту — побачиш більше світу.

Знання злодій не вкраде.

За дурною головою ноги бідні.

2) Гра «Незакінчене речення».

— По черзі продовжіть речення: «Я вчуся для...».

Запам’ятайте! Сучасній людині необхідно вчитися впродовж усього життя.

«Якою буває пам’ять?»

Учені визначили, що пам’ять буває різною. Наприклад, іде урок. Учительпояснив правило. І деякі учні відразу запам’ятали це правило. У таких дітей хороша слухова пам’ять.

Потім учитель записав правило на дошці. Інші учні прочитали його і теж запам’ятали. У них добре розвинена зорова пам’ять.

Частина учнів переписала правило у свій зошит. Їм так легше запам’ятати матеріал. Цей вид пам’яті, пов’язаний з руховою активністю, називають моторною, або руховою, пам’яттю. Буває і змішаний вид пам’яті, коли краще запам’ятовується те, що учень прослухає, а потім ще прочитає або пригадає малюнки в підручнику.

— З’ясуйте, який вид пам’яті у вас є провідним.

— Для успішного навчання треба розвивати всі види пам’яті. Тренувати пам’ять можна по-різному, навіть ідучи вулицею. Коли ви проходите повз зна-йоме місце, подивіться, що змінилося за той час, коли ви були тут востаннє. Спостерігайте за природою. Переказуйте батькам зміст прочитаної книжки, переглянутого фільму. Грайте в ігри, які тренують пам’ять. Запам’ятайте! Добра пам’ять і увага допомагають у навчанні.

Розучування ігор «Колір слова», «Спостережливість», «Найуважніший», «Роби, як я кажу, а не як я роблю», «Снігова куля», «День народження», «Я люблю робити так».

Запам’ятайте! Пам’ять і увагу можна розвинути, граючи у спеціальні ігри.

Кiлькiсть переглядiв: 71

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.