Гра «Так чи ні»

Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає правильні та хибні висловлення. Коли висловлення правильне, учні підносять руку вгору, коли воно хибне — донизу.

• Кавуни бувають великі та малі.

• У метрі 100 сантиметрів.

• Київ — не столиця України.

• 12 — одноцифрове число.

• 3 менше 5.

• У лісі ростуть гарбузи.

• 106 — двоцифрове число.

• Малина буває червоного і жовтого кольору.

1. Вилучення «зайвого»

Завдання 1

1) Учні самостійно знаходять зайві предмети — ключка і ковзани — і пояснюють, що ці предмети зайві тому, що влітку вони не потрібні.

2. Визначення поняття через найближчий рід і видову відмінність

Учні по-різному формулюють визначення одного й того ж поняття.

3. Розв’язування задач методами припущення та вилучення

Завдання 3

Задачу потрібно розв’язувати методом припущення. Добираючи варіанти відповідей, учні роблять висновок, що у першому ящику склали огірки, у другому — моркву, у третьому — помідори.

огірки морква помідори

Завдання 4. Методом припущення розв’язуємо задачу про друзів.

Футбол Волейбол Плавання

Леонід +

Олег+

Юрко +

4. Завдання на розвиток логічного мислення, уваги, спостережливості

Завдання 5

Самостійно знайти пари предметів, які однакові за формою. Наприклад, діти пояснюють так: «Можна домалювати сонечко. М’яч і сонечко утворюватимуть пару, бо вони однакові за формою — круглі».

5. Повідомлення вчителя про числа римської нумерації

— Якими або чиїми цифрами ми користуємось? (Арабськими)

— Так, для запису чисел, для обчислення ми використовуємо арабські

цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Але при позначенні ювілейних та історичних дат, століть, порядкових номерів, розділів у книжках часто використовуємо інші цифри. Пригадайте які.

Сторінка ерудита

— Система римської нумерації склалась приблизно у II—I столітті до н. е., коли Римська держава досягла найвищого розвитку культури. За основу нової нумерації взято всього 7 літер-символів, які означали: I — 1, V — 5, X — 10 і т. ін.

Решта чисел римської нумерації похідні, тобто утворюються шляхом додавання й віднімання основних цифр. Яким чином?

Якщо менша цифра або декілька менших цифр стоять справа від більшої, то вони додаються. Менша цифра зліва від більшої може бути записана лише раз.

Цифра, яка записана двічі або тричі, відповідно подвоює або потроює своє значення. Одна й та сама цифра у записі числа може повторюватися не більше як 3 рази. Римська система позначення чисел незручна і не пристосована для письмового виконання арифметичних дій, бо немає значка 0. Написання великого числа потребує великої кількості символів.

— Пригадайте, як пишуться римські числа від одного до дванадцяти.

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.