I. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Сто кульбабенят
Бубоніла діду баба:
— Ой, не дмухай на кульбабу,
Бо з кульбаби полетять
Сто малих кульбабенят.
— Доберіть синоніми до слів бубоніла, дмухай.
Гра «Хто розплутає слова?»
— Хто швидше складе слова?
би-ку-ки ро-на-во ша-ми
ка-ляль луб-го рах-хов
жа-ме-вед ця-ли-гор па-мав
ник-ко ро-бець-го цюк-па
гу-дзик тел-дя ка-біл
ля-те ля-бу-ци тка-щі
Гра «Шифрувальники»
гаКни Придиро крирозєтьсява не мсів, а кильті мит, тхо жемо не кильті видисяти і хаслути, а мієв чибати і тичу, тхо пидовотли вглятьсяєда у твіс рівльоко і ківзву. роПрида вненапона союкра. баТре її лькиті тичибапо чувідти і зумізроти.
— На сьогоднішньому уроці ми відкриємо наступну сторінку Природи. Будемо вчитися розуміти справжню красу.
Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського«Сергійкова квітка»
— Чи сподобалося вам оповідання? Назвіть його персонажів.
— Прочитайте слова. Оберіть серед них малозрозумілі.
Колодочка гущавина
ліхтарик чагарник
вирізьблено акація
дивовижний тремтіли
Читаємо повільно, швидше, скоромовкою. Значення яких слів вам незрозуміло?
Довідкове бюро
Чагарник — зарості багаторічних дерев’янистих кущових рослин.
— Коли відбувалися описувані події?
— Де сиділи хлопці?
— Чим вони хвалилися?
— Який подарунок отримав Петро?
— Чим хвалився Максим?
— Чим здивував Гриць?
— А що показав друзям Сергійко?
— Яка була ця квітка?
— Як хлопці відгукнулись про ножик, ліхтарик, соловейка?
— А про квітку?
— Від кого отримали свої подарунки хлопці?
— А Сергійко?
— Прочитайте, що сказали друзі Сергійка про незвичайний подарунок.
— Петро, Гриць і Максим одержали гарні подарунки від батьків, а Сергійко? Він сам зробив товаришам незвичайний подарунок — показав красу. Як це сталося? Чи зрозуміли це друзі Сергійка?
— Уявіть, що ви також берете участь у розмові хлопчиків. Що б ви сказали?
Коментарi