— Доповніть чистомовку римованими рядками.

Рі-рі-рі — зростайте у ... (добрі).

Лі-лі-лі — діточки мої ... (малі).

Ші-ші-ші — не тамуйте зла в ... (душі).

Та-та-та — хай панує ... (доброта).

— Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні,— римовані.)

— Що таке рима? (Рима — це співзвучність закінчень слів у віршованихрядках.)

Промовляння скоромовки

Будьте уважні, один із рядків скоромовки потрібно буде доповнити словом-римою.

Жоржик лежить, лежебока,

З лежебокою морока.

Женя каже: — Не лежи!

Жито жати поможи!

Жоржик каже: — Дуже жалко,

Жалко, Женечко, лежанки.

Що ж, де будете ви жати?

В житі зможу я лежати.

Ну й дружок, одна морока!

Не дружок, а... (лежебока).

Треба нам його провчити,

Працювати слід навчити.

Став він відмовлятись,

Словами кидатись...

Не слова, а небилиці!

Хлопче, та невже отак годиться?

— Як ви вважаєте, чи можна своїх друзів так закидати небилицями?

— Це сталося в чудовому казковому містечку, про яке написав відомий російський письменник Микола Носов. У цьому містечку ми познайомимосяз одним таким дружком, який складав небилиці про своїх друзів, та матимемо нагоду дізнатися, до чого призвела його творчість.

Читання анаграм

тикКві лькаПілю шайкоПоспі йкоЗна айкоНез)

— Написав цю казку російський письменник Микола Носов. У дитинстві він мав багато мрій. Хотів стати музикантом — чудово грав на скрипці. Захоплювався хімією і плекав надію бути відомим хіміком. Та після закінчення школи вступив до художнього інституту і став актором. А потім здивував сам себе — подарував світові книгу з казковим містом, де назавжди поселилися малюки-коротульки: Знайко — найголовніший малюк, Пулька — відомий мисливець, Тюбик — художник, Пілюлька — лікар і багато інших. Та найкумедніший серед них — Незнайко. Незнайко весь час брався за певні справи, але ніколи не доводив їх до кінця. І, звісно, через це у нього нічого не виходило. Сьогодні ми дізнаємося про те, як Незнайко вчився складати вірші. Ознайомимося із першою частиною казки «Як Незнайко складав вірші».

— У кого Незнайко вчився складати вірші?

Значення яких слів для вас є незрозумілим? Хто може їх пояснити?

Здібний підібрати

зробитися дивлячись

здивувався підборіддя

закінчуються по-справжньому

— Ким раніше хотів стати Незнайко?

— Де жив поет Квітик?

— Як насправді звали Квітика?

— Як Квітик пояснив Незнайкові, що таке рима?

— Як зрозумів його Незнайко?

— А як би ви пояснили, що таке рима?

— Які незвичайні слова придумав Незнайко? Як він їх пояснив?

— Прочитайте уривок тексту, де описано, як «думав» Квітик.

— Що Квітик уважав головним у складанні віршів?

— Про кого Незнайко прочитав вірші?

— Прочитайте уривок, де описується, як Незнайко складав вірші. Що цевам нагадує?

— Що Незнайко повідомив друзям?

— Як відреагували на його вірші Знайко, Поспішайко і Якосьбудько?

— Чому їм не сподобалися вірші?

— Що сказав Незнайко на своє виправдання?

— Зверніть увагу на імена героїв казки. Про які риси характеру вони свідчать?

— Чи мав рацію Квітик, що вірші складати просто: головне, щоб буладумка й рима?

— Як ви гадаєте, що ще потрібно для складання віршів? (Відповіді дітей.)

4) Вправи на швидкість читання.

— Знайдіть і прочитайте абзаци, у яких є слова «Нарешті вірш був готовий», «Ніколи я холодної праски не ковтав», «Треба припинити це знущання!», «...не сердьтеся на мене».

— Чи зрозуміли ви, що потрібно для того, щоб складати вірші?

— Чого навчає цей твір?

— Який схожий твір ви читали в другому класі? Хто його автор? (П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»)

Кiлькiсть переглядiв: 76

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.