Мовленнєва розминка
1. Прочитай виразно!
Мати просить в Саші: «Син!
Ти сходи у магазин!
Купиш сир, ситро, сирок,
І яєць один лоток,
М’яса, сухарів, редиски,
Сині сливи і іриски,
Ще насіння, сіль, сирок,
І смородину, синок,
Трохи сала й ковбасу!»
«Мамо, я ж не донесу!»
2. Робота над скоромовкою
Моркву, перець і гарбуз
Посадив старий дідусь.
Пестив їх та поливав —
Гарний урожай зібрав.
Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Дивна звичка»
— Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші з таким заголовком?
— Яку дивну звичку мав хлопчик?
— Від чийого імені ведеться розповідь?
— Як поводився хлопчик удома?
— А в школі?
— Куди мама відвела сина?
— Чи знайшов лікар у хлопчика якусь хворобу?
— Чому раптом злякався лікар?
— Який висновок зробив хлопчик?
— Який, на вашу думку, цей вірш — гумористичний чи повчальний?
— Що б ви порадили головному героєві?
— Прочитайте рими, які добирав хлопчик. Які з них видалися вам смішними, несподіваними? Які б рими дібрали ви?
— Прочитайте питальні речення. Кому вони належать?.
Гра «Добери рими».
Вчителів — ... (завів).
Уроки — ... (сороки).
Поїв — ... (корів).
До дошки — ... (ложка).
Вдома — ... (солому).
Два — ... (ква).
Сльози — ... (тривожиш).
Пробачте — ... (не плачте).
Доберіть рими і закінчіть рядки вірша.
Правда ж, мамо, я великий?
Сам взуваю... (черевики),
Зашнуровую... (шнурочки).
Сам вбираюся в... (сорочку).
Сам лице і руки... (мию),
Сам зачісуватись... (вмію).
І не плачу я... (ніколи)...
Скоро вже піду до... (школи)!
Коментарi