Звуки [к ]– [к']. Буква Кк(закріплення вивченої букви)

Мета: Познайомити дітей зі звуками [к], [к'] і з буквою Кк. Вчити звуко-буквенному аналізу та синтезу, читати відкриті та закриті склади. Закріпити правильну вимову цих звуків ізольовано, в складах, словах. Розвивати фонематичне сприйняття, слухову увагу, зоро-просторові уявлення, фонематичний слух, вміння координувати рухи й мовлення. Вдосконалювати графічні навички, вміння орієнтуватись на сторінці зошита. Виховувати позитивне ставлення до навчання.

Обладнання: предметні картинки, літера К, лічильні палички, квасолинки, набори букв для складання складів з К, звукові будиночки

Хід уроку:

1.Організаційний момент.

-На уроці наші очі уважно дивляться і все ... бачать, наші вушка уважно слухаю і все ... чують, голова добре ... думає.

2 .Повідомлення теми уроку.

-Відгадай, з якими звуками ми будемо сьогодні працювати. Який звук чуємо першим в слові «кіт»? Останнім в слові «урок»? Так, сьогодні ми будемо працювати зі звуками [к], [к'].

3. Характеристика звуків [к], [к'] по артикуляційним і акустичним ознаками. --Візьми дзеркало і промовляй звук [к]. Кінчик язика знаходиться внизу, а спинка сильно, швидко стукає у піднебіння.

Звук [к] твердий чи м'який? Твердий, правильно.

Прослухай вірш про звук [к].

К – короткий, вибуховий,

К – без голосу, глухий!

К – як камінець твердий!

-Давай повторимо віршик.

- У твердого звука[к], є братик - м'який звук [к']. Вимовляй звук перед дзеркалом. Спинка язичка відсувається далі, стукає у м’яке піднебіння.

4.Мовна зарядка «Йде дощик»

-Звук [к] звучить як краплі дощу: [к], [к], [к].

Капають маленькі крапельки - [к'], [к'], [к'].

5. Гра «Впіймай звук!»

- Як почуєш звук [к] , плесни в долоні. (т, к, г, х, к, д, ко, га, та, ка, го, ха, ку, се, до, ку, то, крапля, галка, халва, кіт, макарони, курчата, гантелі, рука, хліб, кріт, грона, кит, година.

6. Гра “Збери слово».

-Я буду називать звуки у слові за порядком, а ти назви слово повністю.

К, А, В, А В,О,В,К

К, І, НЬ К,Л,А,С

М, А, К Н,І,Ч,К,А

К,А,Р,А,СЬ Б,У,К,В,А

К,І,Ш,К,А М, І,Ш,О,К

М,А,Й,К,А Р,У,К,А,В,А.

7. Гра «Кит і кіт»

-Кит і кіт грали з картинками і переплутали, які предмети для кота, а які для кита. Допоможи розкласти картинки, адже кит грається лише з тими, що мають твердий [к], а кіт навпаки, де м’який [к’].

8. Физминутка. «Йшли по даху три кота»

Йшли по даху три кота, (Ходьба).

Піднімали три хвоста (Піднімання рук).

Сіли кицьки на карниз, (Присідання)

Подивились вгору й вниз. (Імітація).

І сказали три кота: -

-Няв, яка ж то висота! (Плескання в долоні).

9. Знайомство з буквою.

-Знайди на картинці на які предмети схожа буква К? Подивись, скільки елементів в букви К? Виклади букву К з лічильних паличок. А тепер з квасолинок. Намалюй букву К ручкою в повітрі.

10. Гра «Звукові будиночки» (місце звука в слові: початок, середина, кінець)

-Постав букву К у те віконечко, де чуєш звук [к]. Кенгуру, листок, календар, понеділок, цукор, майка, книга, ранок.

11. Графічне завдання. Письмо в зошиті.

- З якою буквою ми сьогодні працюємо? Яким кольором ми розфарбуємо її? (синім). Чому? Тому, що вона позначає приголосний звук.

Додай відсутні елементи літери К.

12. Вимова, синтез і читання складів.

-Наша літера хоче подружитися з голосними буквами. Які голосні ми знаємо? (а,о,у,и,е)

- Буква К подружилася з літерою А —що вийде?

- Буква К подружилася з буквою У —що вийде?

- Буква К подружилася з буквою О —що вийде?

- Буква К подружилася з буквою И —що вийде?

- Буква К подружилася з буквою Е —що вийде?

- Які склади ми склали? (ка, ку, ко, ки, ке)

Читання відкритих та закритих складів за таблицею.

13.Синтез складів з м’яким звуком к’. Гра «Скажи м’яко»

-КА – КЯ, КО – КЬО, КИ – КІ, КУ – КЮ, КЕ - КЄ.

14.Вправа «Повтори за мною»

Ка-ка-кя, кьо-ко, кі-кі-ки, ку-кю-ку, ке-ке-кє, кі-кю-кя, ка-ко-кя-кє і т.п.

15. Підсумок заняття. Релаксація. "Чарівний сон"

Вії опускаються, Очі закриваються,

Ми спокійно відпочиваємо... Сном чарівним засинаємо...

Дихається легко, рівно, глибоко...

Наші ручки відпочивають, Ніжки теж відпочивають...

І все тіло розслаблене...

Гріє сонечко зараз... Ручки теплі у нас... Ніжки теплі у нас...

Дихається легко, рівно, глибоко...

Добре нам відпочивати! Але вже пора вставати!

Міцно кулачки стискаємо, Їх вище піднімаємо.

Потягнутися! Посміхнутися! Очі відкрити й життю радіти!

Кiлькiсть переглядiв: 78

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.