Тема: Звук [з][з‘]. Буква З(«зе»).
Мета: ознайомити учнів з буквою «зе», її алфавітною назвою, звуковим значенням; вчити правильному артикулюванню звука [ з], формувати вміння читати склади та слова з буквою « з»; розвивати зв’язне усне мовлення, мислення, фонематичний слух, увагу, пам'ять, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру бережливе ставлення до природи та один до одного.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: Буквар ( Пономарьова), презентація.
План уроку
1. Організація початку уроку
1.1 Привітання
1.2 Перевірка готовності до уроку
2. Актуалізація опорних знань
2.1 Відгадування загадок.
2.2 Гра « Загубилась буква».
3. Підготовчі вправи перед вивченням букви «Зе» та звука [з].
3.1 Впізнавання звука.
3.2 Робота з малюнками.
4. Ознайомлення з друкованою буквою.
4.1. Аналіз картки.
5. Вправи з читання і письма.
5.1 Читання складів.
5.2 Фізкультхвилинка
5.3 Вправа « Мозковий штурм»
5.4. Складання звукових моделей до слів.
5.5 Читання тексту.
6. Підсумки уроку.
Хід уроку
1. Організація початку уроку. Слайд 2
Привітання.
Ось уже двенить дзінок,
В гості йде до нас урок,
На місця треба сідати,
Час урок розпочинати.
1.2. Перевірка готовності до уроку.
Діти на партах повинен у вас лежати господар уроку, а саме – Буквар.
2. Повторення вивченого.
2.1. Відгадування загадок.
Коли падаю я з неба, Слайд 3
Кажуть люди: «Так і треба,
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай!» ( Дощ)
Восени наїдається, Слайд 4
Взимку висипається. ( Ведмідь)
А хто мені може сказати , який звук ми вивчали на минулому уроці? ( [д], букву ( «де»)). Який це звук? ( твердий, глухий,приголосний).
2.2 Вставте пропущену букву.
Д_м ( дім), д_л_н_( долина), Д_н_л_(Данило), д_р_в_,. Слайд 5
3. Підготовчі вправи.
3.1 Впізнавання звука
Зоя і Зіна знайшли лозини
Лозина до лозини
І зроблені корзини.
Зоя і Зіна взяли корзини,
Взялись завзято кизил збирати.
- Який звук найчастіше повторюється у вірші? ([з]).
- Зараз я знову прочитаю вірш, а ви повинні впіймати плескаючи в долоні звук [з].
Словникова робота Слайд 6
Кизил – кущ з плодами, які мають приємний кисло-солодкий смак. Плоди вживаються в їжу свіжими або йдуть на переробку. У різних галузях харчової промисловості плоди застосовують для приготування соків, сиропів, екстрактів, компотів, варення, джемів, мармеладу, використовують як начинку для цукерок, зефіру, пастили..
Робота з підручником ( ст.94-95) Слайд 7
- Розглянемо малюнок, що розташований зверху ?
- Що ви бачите на ньому? ( зірки)
- Запишемо звукову схему слова «зірки».
- Порівняйте її з схемою у підручнику. Який звук [з] ? Чому?
Розгляд малюнків Слайд 8
Ознайомлення з друкованою буквою.
На що схожа буква «з»?
Збоку, знизу і згори
Схожа з них на цифру 3
Три зуби в букви «Зе»
Ними все вона гризе.
4.1 Аналіз картки з друкованою буквою( з яких елементів створена, складання слів та речень з даною буквою). Слайд 9
5.1. Вправи з читання ( підручник с.94)
Читання складів.
- Читання вчителем.
- Читання хором з учителем.
- Індивідуальне читання.
Фізкультхвилинка Слайд 10
5.2 Вправа «Мозковий штурм»
Придумайте слова, в яких присутня буква «З» була б на початку слова; в середині слова; в кінці слова. Слайд 11
З_________,
__з____,
______з.
( Зуб, зайчик, зошит; азбука, коза, мімоза, морозиво, мороз…)
Складання звукових схем до слів . Слайд 12
Зефір, земля, зошит, мімоза, замок. Слайд 13
Читання тексту Слайд 14-16
- Про що розповідається в тексті?
- Чому діти раділи зимі?
- Які ваші улюблені зимові ігри?
- Який заголовок можна дати даному тексту? («Чарівниця зима», «Весела зима» , « Зима» …).
Підсумок уроку . Слайд 17-18
Рефлексія
- Що нового ви дізнались на нашому уроці?
- Що вам найбільше запамяталося?
- Яку букву ми сьогодні вивчали?
Коментарi