Тема. Робота з деформованим текстом. Пропедевтика мовних знань: текст-розповідь. Бесіда узагальнення на тему “Морські звірі”.

Дидактичні та розвивальні цілі: вдосконалювати навичку читання вголос

цілими словами; узагальнити знання учнів з головних правил, вивчених раніше; дати поняття про структуру тексту-розповіді; вчити

складати текст з окремих речень; удосконалювати вміння списувати

із друкованого шрифту; розвивати навички роботи з деформованим

текстом, пізнавальний інтерес, навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; закріплювати вміння учнів правильно

поєднувати букви у словах.

Виховні цілі: виховувати бажання читати книжки про природу; розуміння

необхідності доброчинності у житті.

обладнання: опорно-узагальнювальні таблиці “Текст-розповідь”; індивідуальні таблиці для розчитування “Читайлики”; предметні малюнки,

загадки, мовні ігри, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Читання

1. Створення проблемної ситуації.

– Діти! Чи любите ви мандрувати?

– А хто з вас бачив море?

– Заплющимо очі і спробуємо уявити себе на березі Чорного моря.

– Що ви побачили?

– Чи знаєте ви мешканців моря?

– Відгадайте загадку і дізнаєтеся, хто поведе нас сьогодні сторінками

пізнавального журналу.

Відгадування загадки.

Я великий, важкий,

Мов ракета, стрімкий.

В океані живу,

Випірнаю, пливу

З буруна на бурун... (Кит).

2. Розминка “Щоб ротик був слухняним”.

Загадка-луна.

Я великий, важкий … -ий, -ий, -ий.

Мов ракета, стрімкий … -ий, -ий, -ий.

В океані живу … -ву, -ву, -ву.

Випірнаю, пливу … -ву, -ву, -ву.

З буруна на бурун ... -ун, -ун, -ун.

Ніби сам Нептун ... -ун, -ун, -ун. (Кит).

4. Гімнастика для пальчиків. лікувальні фізкультвправи.

Для підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м’язів руки

корисно виконувати вправи, дібрані за допомогою Н. Бутової, інструктора

з лікувальної фізкультури Старобільської водолікарні:

1. Витягнути лікті на парту, обертати кисті рук у різних напрямках.

2. Витягнути руки, скласти разом долоні, розводити їх у сторони.

3. Поставити лікті на парту, скласти разом долоні, зводити і розводити

складені разом пальці.

4. Випрямити долоні, вказівним пальцем однієї руки натискувати на

першу фалангу пальців другої руки, піднімаючи та опускаючи їх.

5. Силоміць стиснути почергово пальці обох рук у кулак.

6. Почергово обертати пальці рук у різні боки.

7. Повільно і плавно стискувати в кулак пальці витягнутих рук, поступово збільшуючи темп до максимального, а потім знову зменшуючи його.

письмо

9. Каліграфічна хвилинка.

Повторення правил, які неодмінно треба знати.

Налаштування на каліграфічне письмо.

Безвідривне верхнє поєднання букв.

Алгоритм дій 2.

10. Постукування по парті зігнутими пальцями обох рук – спочатку разом, потім кожним пальцем окремо.

11. Почергове згинання пальців однієї руки вказівним пальцем другої;

витягнути руки, легко потрусити ними, розім’яти кисть однієї руки пальцями другої.

Стратегія “Гронування”. МорсЬкі звірі (посібник, с. 20).

письмо

3. Пропедевтика мовних знань. Алгоритм нових

знань (посібник, с. 24).

Читання “ланцюжком” речень у зошиті (с. 12).

– Чи можна назвати ці речення текстом-розповіддю? Чому?

Стратегія “Порушена послідовність”

Колективна робота із деформованим текстом: пронумерувати правильно речення.

4. Вправи на розвиток навички письма.

коментоване письмо.

Діти-помічники пояснюють, як писати і диктують речення.

Перевірка роботи.

Пригадати правило виправлення помилки.

5. Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення вивченого на уроцІ

Читання письмо

3. Випробування від “Недобрих людей”.

Самостійна робота в зошиті (с. 13).

Швидко і каліграфічно продовжити в зошиті речення “Морські звірі…”.

Об’єднатися у групи-п’ятірки (вчитель розставляє по класу таблички 1, 2,

3, 4, 5; спочатку в кожній групі по одному, потім по два…; коли в кожній

групі збереться 5 учнів, виконують наступне завдання на листках).x Аналіз тексту за ілюстраціями.

Робота у групах-п’ятірках: дібрати заголовки до кожного епізоду

з тексту.

Письмова естафета на дошці.

Одночасно біля дошки 4 учні записують у стовпчик заголовки, п’ятий –

диктує.

Випробування буде зараховано за умови, якщо всі учні класу впораються із завданням.

VІ. Підсумок уроку

Вибіркове переказування тексту за ілюстраціями і записаним планом.

VІІ. ТВорче, веселе завдання (посібник, с. 25)

Кiлькiсть переглядiв: 85

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.