Тема. Повторення вивченого про букви Б, б («бе») та звук [б]. Формування навичок читання на основі тексту «Білки»

Мета:закріпити знання про букви Б, б («бе») та її звукове значення; формувати навички читання; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання:предметні малюнки тварин; дерева; телеграма; картка з буквами Б, б («бе»); картки із завданням від звірів; торбинка із горішками; картка із стовпчиками слів; картки зі словами для словникової роботи та їх значеннями; для індивідуального користування — фішки для позначення звуків.

ХІД УРОКУ 101 (читання).

I. Організаційний момент

Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок.

II. Повторення вивченого матеріалу

1. Бесіда
— З якою буквою ми ознайомилися на минулому уроці? (Із буквою «бе»)
— Який звук позначає ця буква на письмі? ([б])
— Назвіть слова з цією буквою. (Білка, бинт, бік, зуб…) Учитель вивішує малюнки слів.

2. Звуко-буквений аналіз деяких слів
Окремі учні роблять його на дошці, решта — викладає на партах, учитель контролює.

(Банан, білка, баклажан, зуб)

III. Мотивація навчальної діяльності
На дошці — п’ять дерев з малюнками, перегорнутими до дошки. На одному з них — малюнок білочки.
— Сьогодні зранку до школи прийшла телеграма. Її прислали звірі з казкового лісу. Вони звертаються до вас, діти, з проханням знайти Білочку, яка заховалася на одному із дерев на галявині. Допоможемо їм? (Так)
— Але шлях у лісі складний, а допомагати нам будуть різні звірі, які живуть там. Вони будуть приносити нам завдання, і лише один із них знає, на якому дереві сховалася Білочка.

IV. Повідомлення теми і мети уроку
— Що ж, вирушаймо у дорогу. А темою сьогоднішньої подорожі буде повторення вивченого про букви Б, б та звук [б]. Ми будемо показувати звірям, як ми вміємо читати, гарно висловлювати свою думку і міркувати.

V. Робота над матеріалом уроку

1. Бесіда
— Хто знає, які звірі живуть у лісі? (Ведмідь, лисиця, вовк…)
— Відгадайте загадку — і дізнаєтеся, хто перший прийшов нам на допомогу.

• Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк)

— Правильно. Вовк приніс нам завдання. Давайте запитаємо у нього, чи знає він, за яким деревом сховалася Білочка. (Запитання дітей.)
— Вовчик не знає, де Білочка. Але знає точно те дерево, де Білочки не може бути. Каже, що нам потрібно пройти трішки далі. (Учитель знімає одне дерево з дошки.)
— Вирушаймо в дорогу. Назустріч нам іде інший звір, а який саме, відгадайте.

• Влітку любить полювати,
А узимку — в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну. (Ведмідь)

— Так, це Ведмедик. І він також має для нас завдання. (Учитель вивішує на дошку колонки слів із Букваря)
Брели
Брести
Побрести
Побродити
Брід
Бавились
— Давайте правильно прочитаємо ці слова.

2. Читання слів учнями

3. Словникова робота
— Які слова вам не зрозумілі? (Відповіді учнів.)

Брід— мілке місце річки, озера, де можна перейти чи переїхати на протилежний берег.

Бродити— повільно ходити без певної мети; блукати.

Бавитися— гратися в якусь гру; розважатися, весело проводити час.

— Ведмедик хоче, щоб ви склали з цими словами речення.

4. Складання речень з деяким словами (за вибором учителя)
Ми довго бродили дрімучим лісом.
Мій братик з Оленкою бавилися на подвір’ї.
— Ведмедик дякує вам за добру роботу і забирає ще одне дерево.
— Ще один наш помічник — це дивний звірок, круглий, мов клубок, голки в нього стирчать, спробуй його взяти. Хто це такий? (їжачок)
— Їжачок пропонує нам пограти в гру «Швидкий ротик», вивчити скоромовку про його близьких друзів. Він хоче подивитися, чи вмієте ви правильно промовляти слова, не заплутуючись.
Скоромовка записана на дошці.

Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.

5. Розучування скоромовки
— Ми трішечки стомилися, тому їжачок, дякуючи нам, прибирає одне дерево і пропонує нам відпочити.

6. Фізкультхвилинка

Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
І зроби чотири скоки.
Ось так, ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд.

— І настав час, щоб зустріти останнього нашого лісового жителя.

• В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її… (лисиця).

— Лисичка хоче подивитися, чи вміємо ми правильно інтонувати речення і відповідати на питання. А щоб нам легше було відповідати на ці запитання, Лисичка намалювала нам малюнок.

7. Робота за підручником

8. Читання тексту вчителем

9. Словникова робота Бавилась дітвора кинулись заборонив

10. Самостійне читання тексту учнями
Учитель звертає увагу на ті речення, де стоїть знак оклику.

11. Читання «ланцюжком»

12. Вибіркове читання
— Білочка дякує нам за роботу і пропонує розвинути своє мислення, розгадуючи ребуси.

VI. Підсумок уроку
— Яку букву ви повторювали на уроці?
— Який звук позначає ця буква на письмі?
— Де ми сьогодні подорожували?
— Які звірі нам зустрічалися на шляху?
— Кого ми шукали? Доберіть слова, які описують цього звіра.

— Білочка дякує за те, що ви знайшли її, за вашу гарну роботу і хоче подарувати вам найдорожче, що є у неї,— те, що вона збирала, готуючись до зими. Це, звісно, горішки. (Учитель роздає з торбинки дітям горішки.)

Кiлькiсть переглядiв: 59

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.