Тема. Письмо вивчених букв, слів із вивченими літерами, речень за аналогією. Творчі вправи.
Мета:збагачувати словниковий запас дітей, повторити правила написання слів з великою буквою; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, складати речення, записувати слова і речення під диктовку, складати речення за схемою; розвивати увагу під час списування з друкованого тексту, фонематичний слух, образне мислення та мовлення; виховувати в дітей охайність при письмі.
Обладнання:схеми для читання складів та слів; плакат «Правильно сиди під час письма»; картки для роботи за варіантами; схеми до речень; робочий зошит.
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Бесіда
— Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)
— Наведіть приклад голосних звуків.
— Наведіть приклад приголосних звуків.
— Чим позначаються звуки на письмі? (Буквами)
2. Утворення та читання складів
3. Утворення та читання слів
4. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розташовувати зошит під час письма
• Правила сидіння за партою
• Розміщення зошита на парті
• Як тримати ручку під час письма
5. Каліграфічна хвилинка
1) Запис під диктовку букв: а, у, м, в, н, р, і, т.
2) Запис буквосполучень: ам, во, ні, ум, ни, ав, ім.
3) Запис слів: Анна, Аліна, Ніні, мама, Інна.
III. Повідомлення теми та завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про раніше вивчені букви, згадаємо, як вони пишуться, поєднуються між собою та виконаємо багато цікавих вправ.
IV. Робота над матеріалом уроку
1. Гра «Кому — що?» (робота на картках)
— У кожного з вас на парті є картки, на яких записані слова. Ви маєте поєднати стрілочками слова першого стовпчика зі словами другого.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||
Бабусі | сіно | У тигра | лапи |
Борису | бабку | У гуски | роги |
Зубру | жабу | У корови | кігті |
Буслу | абетку | У лева | грива |
— Складіть з одним словосполученням речення і запишіть його.
2. «Яке слово зайве?»
Коса, косар, косити, квітка, косила.
— Яке з даних слів зайве? Чому?
3. Звуко-буквеннй аналіз слова квітка (усно)
Фізкультхвилинка
4. Робота на картках
Варіант 1
— Вставити потрібну букву.
Вар_а, мар_а, ко_ик, пло_ик, роик, міс_ок, кві_и, пас_а, міс_о.
Варіант 2
— З’єднати слова з тими буквами і буквосполученнями, яких не вистачає у слові.
Зір..а | ум |
Роз.. | к |
Ва..а | он |
Ваз.. | з |
5. Скласти схеми до поданих речень
З дерев восени падав лист.
Тато та Петрик гуляли в парку.
Лиска хотіла викрасти півника.
V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
1. Робота за варіантами (за картками)
Варіант 1
— Виписати слова з буквою «ес».
Іван, мама, сила, сіно, мило, слон, слова, вона, слива, мова.
Варіант, 2
— Виписати слова з буквою «пе».
Липа, півник, млин, мавпа, сум, сапа, Панас, масив, пісок, вулик.
Варіант З
— Виписати слова з буквою «ка».
Ліки, лісок, вода, санки, сніг, малина, сумка, синок, син, вуси, мама.
Варіант 4
— Виписати слова з буквою «де».
Весна, лід, ліс. Садівник, вода, дерево, пенал, тварина.
Фізкультхвилинка
2. Робота з деформованим текстом
ниПівки
Ватинлен ат синаВали ростивили нипівки. тиКві росвили ві-сикра. ниВо линеспри нипівки міма і вітато.
3. Добір речень до схем з тексту «Півники»
VI. Підсумок уроку
— Що сьогодні робили на уроці?
— Що вдалося зробити одразу?
— Під час виконання якого завдання виникли труднощі?
Коментарi