Тема. Письмо рядкової букви ґ («ґе»)

Мета:навчити писати малу букву «ґе», склади та слова з нею; розвивати вміння складати речення зі слів; виховувати акуратність, терплячість.

Обладнання: зображення рукописної букви «ґе»; зображення гнізда та ґави зі зворотного боку; малюнки ґрунту, аґрусу, ґулі; робочий зошит.

ХІД УРОКУ (письмо).

I. Організаційний момент

II. Звукові аналітичні та синтетичні вправи
— Назвіть місце звука [ґ] у словах: ґрунт, ґелґіт, аґрус, ґава, ґроно, ґуля, ґанок.
— А що це на дошці? (Учитель показує на малюнок.) (Гніздо)
— Назвіть перший звук у слові. ([г])
— То поки була перерва, якась пташка звила гніздо на дошці. Як ви гадаєте, хто міг таке зробити? (Учні називають відомих їм птахів.)
— Назвіть птахів, назви яких починаються на букву «ге». (Горобець, голуб, гусак, гуска, грач, глухар)
— Загадковий птах сховався у гнізді, але обіцяв вилізти, якщо ви будете писати акуратно та каліграфічно правильно. Хочете побачити птаха? (Так!)
— Прочитайте слова.

— Дайте характеристику першому звуку. (Приголосний, твердий)

III. Повідомлення теми уроку

IV. Вивчення нової букви
Учитель показує зображення рукописної букви та звертає увагу на складові елементи: буква ґ («ґе») складається з двох елементів: короткої прямої, що починається з правого заокруглення, і горизонтальної короткої лінії, вигнутої вниз.

— Починаємо писати трішечки вище нижньої рядкової лінії; заокруглюємо вправо, торкаючись нижньої рядкової лінії; продовжуємо коротку пряму лінію вгору до верхньої лінії робочого рядка; не відриваючи руки пишемо горизонтальну коротку лінію, вигнуту вниз, на ширину рядкової букви и: і-раз, два.

V. Вправи з письма
— Розгорніть свої зошити, уважно розгляньте зразок рукописної букви ґ («ґе»), акуратно обведіть контури букви. Пропишіть далі три букви самостійно. Порівняйте написані букви зі зразком. Що вдалося зробити правильно, а що потребує вдосконалення?

— Пишемо на другому рядку букву ґ під рахунок. (Учитель до середини рядка рахує «і-раз, два», потім учні пишуть самостійно.)
— Добре, ми написали букву «ґе», а тепер спробуємо написати її у поєднанні з іншими буквами.
Учитель пише на дошці, коментуючи поєднання букв:
ґу, ґі, ґи — верхнє з’єднання;
ґа, ґо, ґе — середнє з’єднання.

Пальчикова гімнастика

— Напишемо дві букви «ґе» разом. Спочатку пишемо одну букву, а потім іншу через нижнє з’єднання.
Учитель показує зображення ґрунту, аґрусу, ґулі, діти називають слова. Потім учитель показує малюнок, а учні записують слова в зошит.

Фізкультхвилинка

— Побудуйте речення з кожним словом.
Учитель показує зображення, учні пропонують свій варіант речення, обирається один, його записують на дошці та у зошитах. Якщо дітям важко побудувати речення, учитель пропонує їм допоміжні слова, наприклад: ґрунт — підмерзає, аґрус — дозріє, ґуля — з’явилася.

Можна запропонувати допоміжні схеми:
(Який?)… ґрунт (щоробить?)… (коли?)…;
(Який?)… аґрус (що зробить?)… (коли?)…;
(Яка?)… ґуля (що зробила?)… (де?)…

VI. Підсумок уроку
— Хто був у нас сьогодні в гостях?
— Яку букву навчилися писати?
— «Напишіть» букву «ґе» в повітрі.
— Який звук вона позначає на письмі?
— Що сподобалося на уроці?

Кiлькiсть переглядiв: 334

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.